Ételek, amelyek segítenek a koncentrálásban

0
MEGOSZTÁS
Hirdetés

Ételek, amelyek segítenek a koncentrálásban

Nem vitatható, ahogy öregszünk, testünk is elfárad. A jó hír az, hogy növelheted a koncentrációs képességed, az egészséges agy fenntartásának esélyeit, ha “intelligens” ételeket és italokat adsz hozzá az étrendedhez.

Koffein

Nem létezik olyan mágikus csodaszer, amely növelné az IQ-t, vagy még okosabbá tenné az embert, de bizonyos anyagok, mint a koffein, energizálhatnak és segítenek koncentrálni. A kávéban, csokoládéban, energiaitalokban és néhány gyógyszerben megtalálható a koffein olyan félreérthetetlen ébresztő zümmögést ad, ami garantáltan éberebbé varázsol.

Cukor

A cukor az agy legelőnyösebb üzemanyagforrása – nem finomított cukor, hanem glükóz – , amelyet a szervezet a cukrokból és a szénhidrátokból nyer. Ezért egy pohár narancslé
rövid távú lendületet kínál a memóriára, a gondolkodásra és a mentális képességre. De cukrozott gyümölcsleveket ne fogyassz, mert a memória is károsodhat – a többiek mellett -, mivel összefüggésbe hozható a szívbetegségekkel és más betegségekkel.

Reggeli

Tanulmányok kimutatták, hogy a reggelizés javíthatja a rövid távú memóriát és a figyelmet. Azon diákok, akik reggeliznek, jobban teljesítenek, mint azok, akik nem. Nem csak az emésztést indítja be, hanem az agy működését is a magas rosttartalmú ételek. A kutatók azt is megállapították, hogy a magas kalóriatartalmú reggeli viszont gátolja a koncentrációt.

Avokádó és teljes kiőrlésű gabona

A test minden szerve a véráramlástól, különösen a szívtől és az agytól függ. A teljes kiőrlésű gabona és a gyümölcsök, mint az avokádó, csökkenthetik a szívbetegségek kockázatát és csökkenthetik a rossz koleszterinszintet. Ez csökkenti a plakk-felhalmozódás kockázatát és javítja a véráramlást. A magok, mint a pattogatott kukorica és a teljes kiőrlésű búza, szintén hozzájárulnak az étrendi rostokhoz és az E-vitaminhoz. Habár az avokádó zsírszegény, egyszeresen telítetlen zsír, amely segít az egészséges véráramlásban.

A szuper tápláló áfonya

Az áfonya segíthet megvédeni az agyat a szabadgyökök által okozott károktól, és csökkentheti az életkorral összefüggő állapotokat- például Alzheimer-kór vagy demencia – hatásait. A tanulmányok azt is mutatják, hogy az áfonya-gazdag táplálkozás javítja az idősödők tanulási és izomfunkcióját.

Forrás: Web Medical Doctor

Ács Beatrix

Hirdetés
MEGOSZTÁS
Előző cikkA pasid nem olyan ősember, aki csak az alapvető szükségleteivel törődik | Ő is érző lény
Következő cikkPuffadást okozó ételek | Ezeket kerüld!
Pályafutásomat könyvelőként kezdtem a General Electric Ltd.-nél, majd a Vodafone Finance procure to pay csapatát erősítettem. Az egészséges életmód, táplálkozás, sport, tudatos életvitel kicsi korom óta az életem része. 6 éves koromtól versenyfutó voltam, melynek eredményeként 63 érmet sikerült megnyernem. Súlyos betegségekből felépülve döntöttem az életmódváltás mellett. Életcélom, hogy segítsek utat mutatni embertársaimnak, hiszen fiatalkorban vetjük meg a későbbi életünk alapjait. Az International School for Fitness and Recreation intézmény által szakokleveles életmód-wellness trainer vagyok. Felsőfokú szinten beszélek angolul, középszinten olaszul, alapfokon spanyolul. 2016-ban a Vitalitás Magazin és az Életmód Magazin egyik szakértőjeként tevékenykedtem, 2017 februárban indítottam el a Biolifestyle online magazin cégem, azzal a céllal, hogy segítsek utat mutatni embertársaimnak. Minden tőlem telhetőt megteszek a sportosabb és egészségesebb Magyarországért.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here